Resa, resa, resa!

> Fler inlägg för

Snart lever vi strandlivet!

Om exakt två veckor resor vi. Hur galet är inte det?!?!

Om drygt två veckor ligger vi på en strand i Thailand! Allt är fixat (tror vi)! Inköpslistan är avbockad, huset uthyrt(!!), visum till Kambodja fixat och till och med taxi till när vi anländer i Bangkok är bokad. Nu skulle man kunna tro att vi mest går hemma och väntar och provpackar. Så är dock inte fallet!

En resa till hinner man väl med?

Andreas kom precis hem från en cykelresa i Italien. Varför nöja sig med en långresa när man kan hinna med åka på någon mer resa innan?! Jag och Vidar passade på att underhålla oss med lite småutflykter här hemma och passat på att träffa både farmor, mormor, gammelmormor och gammelfarmor. Vi ville dock inte vara sämre än Andreas så vi tog en resa till Göteborg över helgen. Men nu blir det inget mer resande innan vi drar till Asien. 🙂

Och en till vill man väl planera?

Andreas kläckte idén medan han var i Italien om att vi kanske skulle åka till Nordamerika i mars. Han hade fått ett bra erbjudande från SAS som gällde till och med igår. Dessutom inföll det erbjudandet samtidigt som vi har mycket Eurobonus-poäng hos SAS och möjlighet till att betala för SAS Go men få SAS Plus. Att vi dessutom kommer ha en hel del nätter att lösa in på Hotels.com efter vår Asien-resa gör inte saken sämre. Det är helt enkelt för många bra sammanträffande för att vi inte skulle börja drömma lite.

Det är så många spännande ställen att uppleva och så mycket att se i världen, så det vore synd att inte ta chansen. Frågan var bara vart vi skulle resa?

SAS flyger till 8 orter i Nordamerika, 7 av dem i USA och 1 i Kanada. Av de ställen de flyger till har vi varit i Miami, New york, San Fransisco och Los Angeles. De som återstår är Chicago, Boston, Toronto och Washington DC.

USA – Here we come!

Efter att hört oss lite för med vänner som varit i USA föll turen på Chicago. Så Vidar ska få uppleva Chicago som första stad i USA. Och vi ska få bocka av ännu en härlig stad i USA.

Som det kan gå. I mars bär det av på nästa långflygning. Men inte alls lika länge.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kanske intresserad av fler inlägg?

Långresa i Sydostasien
Izabella

Boende på löpande band

33 av 80 nätter bokade Just nu pågår ett febrilt bokande av boenden. Vi tänkte boka de två första månaderna hemifrån och kanske hålla sista

> Läs mer
Två månader i Thailand
Andreas

Resans slut är bokad

Orörda dagar i slutet När vi hemma i våras gick genom var vi ville åka, var vi skulle bo och hur vi skulle lägga upp

> Läs mer
Bröllopsresa till Maldiverna
Andreas

Boka bröllopsresa till Maldiverna

Vi har tidigare skrivit om vår bröllopsresa till Maldiverna, inläggen därifrån hittar ni här. Hitta en ö bland alla öar i öriket Maldiverna Att hitta

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Andreas

God Jul från Koh Lanta

Vi hjälpte tomten med julklappen Igår när vi åkte till julmarknaden, eller ja, vi trodde det skulle vara någon typ av julmarknad, sa vi att

> Läs mer
Bröllopsresa till Maldiverna
Izabella

Äntligen fick vi åka sjöflyg

Efter att ha snuvats på sjöflyget på grund av att Indiens president var på Maldiverna var vi taggade på att äntligen få flyga. Trots att

> Läs mer
Bila i Europa
Izabella

Timmelsjoch-passet

Vi hade sådant flyt längs autobahn och stod inte i en enda kö. Vi passerade en fantastisk fin sjö som det var ganska oklar hur

> Läs mer