Säckarna är ihopknytna och väskorna packade

> Fler inlägg för

Efter några intensiva arbetsveckor för att knyta ihop några ännu mer intensiva arbetsmånader efter ”sommarlovet” sitter vi nu helt färdigpackade och redo för vår 2-månaderstur till Thailand.

Det ska verkligen bli helt underbart. Även om det nästan varit lite väl mycket sista tiden för att ens ha förstått att vi åker imorgon. IMORGON!!

Underbar sistadag hemma

Vi kunde inte ha haft en bättre sistadag hemma. Jag och Vidar fick en riktigt härlig tur tillsammans till förskolan imorse och han var så förväntansfull på sin sista dag. Han hade fått bestämma vad han ville bjuda sina kompisar på och han ville gärna ta med hallon till alla barnen. Med sin sparkcykel tog han sig hela vägen till förskolan och väl där skulle det visa sig han fick en riktigt fin sistadag.

Lite sorligt då det eventuellt har varit hans sista dag på avdelningen om han ska byta till de äldre barnen när han kommer hem. Lärarna har varit så fina och han har haft det väldigt bra på Ärtan.

Jag och Izabella gick tillsammans och hämtade honom på eftermiddagen och han fick med sig ett så fint collage gjort av sina härliga lärare. Vi är verkligen så tacksamma för den tid han haft på förskolan.

Så här ser vår resrutt ut i Thailand

Vill ni läsa lite mer om hur vår resrutt ser ut så kan ni läsa Izabellas senaste inlägg. –> Vi drar till Thailand igen! Men kortfattat kan man säga att det blir betydligt lugnare än förra gången. Vi kommer ha några dagar i Bangkok, följt av några transportdagar till två veckor på Koh Samet för att sen vara mer eller mindre på samma ö, Koh Chang, resten av tiden, med några få dagars undantag då vi ska byta ö till Koh Kood och Koh Mak.

Tanken är väl att vi ska försöka uppdatera lite bättre här i takt med att vi tar oss vidare under resan. Vi får se hur det går. Förra gången (Se allt från vår tidigare resa här. –> Långresa i Sydostasien) var ambitionsnivån högre än vad vi mäktade med i vårt ”ganska” hektiska resande. Vi får se om det blir bättre balans denna gång. 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kanske intresserad av fler inlägg?

Izabella

Jul på Liseberg

Julkänslan var på topp när vi besökte Jul på Liseberg. Besök i tomteverkstaden varvades med karusellåkning och Vidar njöt av åkturerna.

> Läs mer
Två månader i Thailand
Izabella

Stränderna på Koh Chang

Vi gillar att se stora delar av de platser vi besöker och blir lite rastlösa av att vara på samma ställe för länge. Vi har

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Korta timmar i Hanoi

För snabbt igenom securityn Aldrig har det gått så snabbt från att vi landat till att vi var ute från flygplatsen. Max 15 minuter från

> Läs mer
Roadtrip till Italien
Andreas

Comosjön

Varför just Comosjön? För 8 år sedan besökte vi bland annat Gardasjön. Då hade vi en tanke om att även besöka Comosjön men valde att

> Läs mer
Roadtrip till Italien
Andreas

Dolomiterna

Bada eller rodelbana? När vi rullade in i Terlano höll vi ögonen öppna för någon restaurang, café eller glasställe. Men den lilla byn kryllade inte

> Läs mer
Bila i Europa
Izabella

Timmelsjoch-passet

Vi hade sådant flyt längs autobahn och stod inte i en enda kö. Vi passerade en fantastisk fin sjö som det var ganska oklar hur

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Utflykt till Mekongdeltat

Kryssa på Mekongfloden mellan Kambodja och Vietnam? När vi började planera vår resa mellan Kambodja och Vietnam tittade vi på att resa denna sträcka med

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

San Francisco

Vi vaknade upp på hotellet och märkte direkt att vi befann oss i Chinatown. Vi stack ut kan man säga. Visste ni förresten att världens

> Läs mer