Route 66

> Fler inlägg för

Nu började roadtripen på riktigt! Första målet var Las Vegas längs route 66.  

Bar-b-que och julkänsla

Efter en förmiddag i Los Angeles var det efter en stund i bilen dags att äta lunch. Vi stannade i en giftshop som enligt skyltarna skulle ha bar-b-que. Det såg väldigt tveksamt ut utifrån men inne var det lång kö till maten som sedan intogs på innergården i solen. Giftshopen levde även den upp till sitt namn då det fanns hur mycket krimskrams som helst man kunde köpa. Det fanns till och med en hel butik med jultema om man önskade att förbereda sig för julen redan i maj. Mätta åkte vi där ifrån utan att ha handlat något i butiken.  

Elmer´s bottle tree ranch

På route 66 låg Elmer´s bottle tree ranch som vi givetvis stannade vid. Flaskor av alla des former placerade som riktiga konstverk. Kan verkligen rekommendera ett stopp för att se sig om. Kostar inte ens något att gå in.  

Märkliga stopp längs vägen

Vi stannade för en liten fika vid Barstow station. Här kan man hitta flera olika matställen och en Mc Donalds som är byggd som tågvagnar.  

Vi stannade till vid Kaliforniens största bensinmack, Eddie World. Massor av godis, nötter, hemmagjorda popcorn och glass gick att få här.  

En stund senare passerade vi vägen med det genomtänka namnet, Zzyzx! Vi blev väldigt nyfikna på vad detta var och tog av på avfarten mot Zzyzz Rd. Vi hamnade mitt ute i ingenstans längs en grusväg som sett sina bästa dagar. Vi mötte en bil som kollade konstigt på oss och när vi såg skylten ”Driving on the dry lake is prohibited bestämde oss för att det säkraste nog var att vända och köra tillbaka till den stora vägen.  

När vi närmade oss Las Vegas körde vi förbi världens största termometer och kan inte sluta förundras utav allt man kan komma på att bygga.  

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kanske intresserad av fler inlägg?

Långresa i Sydostasien
Andreas

Härliga dagar i Batu Ferringhi

Jag får erkänna vi hade hemlängtan När jag var som sjukast tittade jag faktiskt på att åka hem direkt från Kuala Lumpur. Att bara avbryta

> Läs mer
Roadtrip till Italien
Andreas

Vattenlandet Parco Cavour

Comosjöns besvikelse gav utrymme för Vattenland När Comosjöns besvikelse var ett faktum insåg vi att vi inte behövde spendera en dag till runt sjön. Istället

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

Las Vegas!

Vi kom fram till Las Vegas på kvällen när alla lampor tänts. En väldigt häftig upplevelse. Vi checkade in på det hotell som vi bokat

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Andreas

Julaftonsfirandet i Thailand

Utomlands är inte som hemma över julen Det är bara att inse. Det spelar ingen roll hur många ljusdekorerade renar, snögubbar och tomtar man ser.

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Andreas

Vi har bokat en container

Ja, det är sant! Vi har bokat en container. För vadå tänker ni? För att övernatta i säger vi. Lyx, budget eller mellanklass på Pangkor?

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

Redwoodträd & Highway 1

En sista titt på San Fransisco Vi vaknade upp till ett dimmigt San Fransisco men försökte oss ändå på att få en glimt av Golden

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Fyra dagar i Kambodja

Dags att lämna Kambodja Efter fyra dagar i Kambodja har det blivit dags att lämna för att åka vidare till Vietnam. Minimala förhoppningar på Kambodja

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Safety first! Eller?

Säkerhet hemma jämfört med Asien När det kommer till Vidar är säkerheten hemma a och o. Han har en av de säkraste bilstolarna på marknaden,

> Läs mer