Mot nya äventyr i Thailand

> Fler inlägg för

Vi är iväg!

Så var dagen äntligen kommen då vi skulle åka. Dagen började som vanligt tidigt och vi hann med både det ena och andra innan det var dags att åka vid 9.30. Vi hann bland annat göra lera.

Den obligatoriska bilden utanför dörren där hemma togs. Som vår lilla kille växt på två år!

Förväntansfull kille i bilen till Kastrup.

Lite kö för incheckning men Vidar gick det ingen nöd på.

Och så hittade vi legogubben även denna gång.

En lugn flygresa

Att flyga med en treåring som har eget säte och som kan roa sig själv i några minuter i alla fall är betydligt enklare än att göra samma resa med en ettåring. Flygresan var därför betydligt mer harmoniskt än förra gången.

Vidar var dock lite för taggad och tyckte det var lite svårt att sova för det var så spännande. Två och en halv timme fick vi ihop innan de runt 4 på morgonen thailändsk (22 svensktid) kände att det var dags att tända alla lampor och börja servera frukost.

Trasig vagn

Vi kom smidigt igenom tullen och fick våra väskor. Eftersom bara en ryggsäck fick plats i bagagevagnen fällde jag upp vår vagn för att sätta den andra där. Och tur var det för det visade sig att vår vagn gått sönder under flygningen. En del som håller suffletten på plats hade knäckts. Trötta begav vi oss till informationsdisken där vi fick numret till olika reperationsställen i Bangkok som de trodde skulle kunna laga vår vagn. När vi lämnade Bangkok var det ännu ingen som återkommit om att de fått tag i reservdelen. Då vagnen fortfarande går att använda är förhoppningen att vi istället kan få ersättning från flygbolaget och att vi kan laga vagnen när vi kommer hem.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kanske intresserad av fler inlägg?

Långresa i Sydostasien
Izabella

George Town

Från koja till slott Redan när vi öppnade dörren in till vårt rum i George Town kändes det så rätt att ha lämnat hotellet i

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

San Francisco

Vi vaknade upp på hotellet och märkte direkt att vi befann oss i Chinatown. Vi stack ut kan man säga. Visste ni förresten att världens

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Nyår i Kuala Lumpur

Ett nyår i Kuala Lumpur tänkte vi skulle kunna bli hur bra som helst. Vi hade bokat bord på en churrascaria och skulle sedan se

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

Businessklass & Hollywood!

Ängelholm – Stockholm – Los Angeles 2019 var ett riktigt reseår för oss. Tur så här i efterhand med tanke på att corona kom året

> Läs mer
Bilsemester i södra Sverige
Izabella

Söderköping & Göta kanal

Campinglivet Campingturnén fortsatte och vi hamnade i Söderköping. En otroligt mysig liten by strax söder som Norrköping. Vi fick en av tältplatserna precis vid kanalen

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

Death Valley

Det blev dags att lämna Las Vegas. En stad vi mest troligt kommer komma tillbaka till.   Dagen visade sig bli den stora kontrastens dag. Från

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Andreas

The Hai Van Pass-fiaskot

Tänk om… Man kan ju absolut inte göra något åt vädret, men det är ändå svårt att låta bli att tänka ”tänk om”. Hai Van-passet,

> Läs mer
Två månader i Thailand
Izabella

Vi drar till Thailand igen!

Vårt största och lyxigaste problem just nu är att vi har väldigt många föräldradagar kvar att använda innan Vidar fyller 4 år. Och hur gör

> Läs mer