Smått och gott från Koh Lanta!

> Fler inlägg för

En båttur från Phuket

En och en halv timme från Phuket med båt ligger Koh Lanta. En ö som vi hört väldigt gott om. Efter att ha gått med i facebook-gruppen ”Vi som älskar Koh Lanta” blev vi ännu mer övertygade om att Koh Lanta skulle bli perfekt då det verkade hända så mycket på ön. Vi började till och med fundera på om vi kanske skulle stannat längre innan vi ens kommit dit.

Tyvärr lite höga förväntningar

Vi hade bokat två olika boende på ön. Lyxhotellet Rawi Warin, som ni kan läsa mer om här, och desto fler nätter på Lanta Miami. Båda på stranden Klong Nin. Efter att ha varit med i gruppen ”Vi som älskar Koh Lanta” hade vi verkligen höga förväntningar på ön och förväntningarna var tyvärr lite för höga. Ön var fin men vi hade nog upplevt den betydligt bättre utan facebook-gruppen då vi inte hade haft lika höga förväntningar. Att vi åkte på en matförgiftning och bodde på ett riktigt dåligt hotell spelar såklart även det in.

Det kan alltid vara värre

Allt som allt hade vi det faktiskt ganska bra på ön. Vi åt god mat, drack billiga shakes och åt roti nästan varje kväll. Vi badade varje dag och njöt av solen. Dessutom bodde det många trevliga människor på hotellet. Så absolut att vi skulle kunna rekommendera någon att besöka ön, även om vi skulle rekommendera andra ställen först. Här kommer i alla fall lite godbitar från vår tid på Koh Lanta.

Magiska dagar på Rawi Warin med egen poolvila på stranden

Vi hängde på stranden hela dagarna (och även vissa nätter då Vidar sov ganska dåligt här)

Vi åt god mat (och julbord med alldeles för många pepparkakor!)

Julmarknad i Lanta Old Town

Vi åkte tuktuk

Och hade en magisk julafton på stranden!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kanske intresserad av fler inlägg?

Bilsemester i södra Sverige
Izabella

Norrköping, spa & Skara sommarland

Norrköping När vi lämnade Söderköping lämnade vi även campinglivet. Tanken var egentligen att sova en natt till i tältet i Söderköping men då det var

> Läs mer
Bröllopsresa till Maldiverna
Izabella

Bröllopsresa på Maldiverna

Den 26 maj 2018 gifte vi oss och i november hade det äntligen blivit dags att åka iväg på bröllopsresa. Skadad på ett ostron Resan

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Vi checkade in på ett vattenland

Splash Beach Resort bokades för logistiska skäl För att få ihop våra dagar i Kambodja och Vietnam med hänsyn till visum och för att kunna

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Härliga vinterdagar i Nha Trang

Vinter är inte alltid vinter Det är vinter i Nha Trang. Det innebär att det ibland regnar men det innebär också en alldeles lagom temperatur.

> Läs mer
Bröllopsresa till Maldiverna
Izabella

Äntligen fick vi åka sjöflyg

Efter att ha snuvats på sjöflyget på grund av att Indiens president var på Maldiverna var vi taggade på att äntligen få flyga. Trots att

> Läs mer
En vecka i Chicago
Izabella

Chicago

Skulle vi komma iväg?  Tre dagar innan avfärd och Vidar vaknar med feber, igen. Januari innebar väldigt många sjukdagar för hans del så det borde

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

Las Vegas!

Vi kom fram till Las Vegas på kvällen när alla lampor tänts. En väldigt häftig upplevelse. Vi checkade in på det hotell som vi bokat

> Läs mer