Några sista timmar i Los Angeles 

> Fler inlägg för

Dag tre och dags att checka ut från vårt hotell och hämta ut bilen som vi hyrt hemifrån. Men först frukost! Vi lokaliserade ett IHOP, som är ett ställe som serverar mängder av olika pannkakor och annat klassiskt amerikanskt. Här passade vi även på att öppna de lappar som våra gäster skrev till oss på bröllopet och som skulle öppnas efter ett år som gifta. En intressant och kul frukostaktivitet.  

Hämta ut hyrbil

När vi kom fram till Sixt hade det blivit något fel med bokningen och bilen som vi hyrt fanns inte på plats. Som kompensation blev vi erbjudna en riktigt cool sportbil och man kunde se i Andreas ögon hur det glittrade till. Lyckan varade dock inte länge utan verkligheten kom ikapp oss när vi rätt snart insåg att vi var tvungna ha med oss bagage också, och det skulle väl inte få plats?

Det fick det inte! Inte ens nästan. Vi hade hyrt en BMW 4-serie cab, och eftersom vi visste att bagaget inte var så stort hade vi packat det mesta i en gemensam väska. Planen var att ha väskan i BMWns passagerarsäte där bak. Sportbilen vi blev erbjudna hade ännu mindre bagageutrymme och inga passagerarsäten, så det fanns inte en chans att vi skulle få plast. Vi fick se oss besegrade och av någon anledning visade det sig så småningom trots allt att bilen vi hyrt visst fanns på plats och vi kunde packa in oss och åka iväg.  

Bilen vi körde många mil med under resan.

Beverly Hills

Första turen gick till de ståtliga husen i Beverly Hills.  

Griffith observatorium och Hollywoodskylten

Därefter åkte vi till Griffith observatorium där vi, tillsammans med alla som firade memorial day, vandrande genom parken för att få glimt av Hollywoodskylten och en översikt av staden. 
Lagom tills vi började förstå storleken av Los Angeles var det dags att lämna. Vi kunde konstatera att det hade behövts många fler dagar för att hinna med staden ordentligt. Skulle vi ge ett tips till någon som har lite fler dagar skulle det nog vara att bo på två olika platser i staden under vistelsen. Det är stort och tar lång tid att ta sig mellan de olika platserna. Så att dela upp staden och ha bra koll på vad man vill se innan är ett hett tips.  

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kanske intresserad av fler inlägg?

Långresa i Sydostasien
Andreas

Kvällstur till Lanta Old Town

Den berömda julmarknaden i Lanta Old Town Izabella är med i en grupp på Facebook som delar lite allt möjligt från Koh Lanta. Bland annat

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Andreas

Galet varmt i Angkor Wat

Vi värmde upp med en dokumentär om Angkor Wat Vi såg en dokumentär på SVT Play, Världens Historia – Angkor Wat, innan vi åkte hit

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Andreas

Härliga dagar i Batu Ferringhi

Jag får erkänna vi hade hemlängtan När jag var som sjukast tittade jag faktiskt på att åka hem direkt från Kuala Lumpur. Att bara avbryta

> Läs mer
Två månader i Thailand
Izabella

Nytta och nöje

Hur ska vi transportera oss? Det hade blivit dags att utforska lite mer av ön. Målet var att ta oss till den södra spetsen av

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Fira Loy Krathong i Pattaya

Råkade hamna i Pattaya Igår lämnade vi Koh Samet och tog en taxi till vårt nya hotell söder om Pattaya. När vi planerade resan tänkte

> Läs mer
Roadtrip i Kalifornien
Izabella

Businessklass & Hollywood!

Ängelholm – Stockholm – Los Angeles 2019 var ett riktigt reseår för oss. Tur så här i efterhand med tanke på att corona kom året

> Läs mer
Långresa i Sydostasien
Izabella

Andamanda vattenland

Man skulle kunna tro att vi fick nog av vattenland efter att ha varit på ett vattenland tre dagar i rad. Så var inte fallet!

> Läs mer
Husbilssemester i Norrland
Andreas

Mulle Mecks Lekpark

Frukost i lekparken Det helt klart bästa besöket på resan upp mot Norrland var Mulle Mecks Lekpark. Här åt vi frukostbullar från det lokala bageriet

> Läs mer